vrijdag 28 augustus 2015

De "afgewerkte" Candy jurk

Een tijdje geleden ontdekte ik  "La Maison Victor", een leuk tijdschrift met mooie patronen en duidelijke werkbeschrijvingen. De Candy Jurk kreeg onmiddellijk mijn volle aandacht, een kreukvrij zomerkleedje!

De Candy Jurk maak je eigenlijk met onafgewerkte zomen aan de mouwen, de zakjes en onderaan.
Maar eerlijk gezegd vind ik dit wat slordig ogen.
Blijkbaar ben ik niet de enige, zij dacht er net zo over en gaf een duidelijk uitleg over hoe je de jurk wel kan afwerken.  

Voor onze jongste dochter koos ik de Yellow Swan Tricot. Ze showt het graag in haar zwaan-schommelpaard, een tweehandsgelukje dat tijdens onze schilderwerken een transformatie onderging. 
Aangezien mijn twee jarige peuter met gemak kan doorgaan voor een echte kleuter maakte ik de jurk een beetje langer. 




Dit jurkje leerde mij ook iets nieuws: stikken van een knoopsgat! Dankzij Brother support op het internet maakte ik twee perfecte knoopsgaten en leerde ik mijn naaimachine nog een beetje beter kennen! Moet ik onthouden voor een hemdje.




Zus kreeg ook haar Candy jurk. Voor het eerste durfde ik paneelstof te verknippen tot een patroon. Het paneel met een ouderwetse paardenmolen werd omgetoverd tot een kleedje. 
De paardenmolen in de Efteling werd de ideale locatie om dit vintage kleedje in beeld te brengen!




Om de mouwen mooi af te werken, moet je het mouwgedeelte  4x knippen in plaats van 2x.
Als je deze handleiding volgt, krijg je een perfect afgewerkte mouw!


La Maison Victor omschrijft het kleedje als zeer comfortabel om te dragen en ideaal om te ravotten op een zomerse dag. 
Mijn dochters deden de test en speelden een hele dag in de Efteling in hun Candy Jurkje. 
Test geslaagd!


















2 opmerkingen: