vrijdag 3 juni 2016

Cinemabroek - twee jaar later

Bijna twee jaar geleden maakte ik mijn eerste "cinemabroek". Lonne droeg ze voor het eerst toen ze naar de cinema ging en doopte dit leuke pofbroekje om tot cinemabroek. Ik maakte ze destijds in diverse versies maar  jammer genoeg werden ze te klein....

Hoog tijd om nog een exemplaar te maken! Het patroon is eigenlijk een joggingbroek van Burda maar met katoen en een elastiek kan het dus ook!
Niet alleen het patroon werd opnieuw boven gehaald, ik dook ook helemaal onderaan in mijn stoffenkast en vond een ideaal katoentje van Robert Kaufman.


 
Decor van dienst is het prachtige park achter de school van grote broer. Eén keer per jaar, tijdens het schoolfeest, krijgt dit park een feestelijk tintje. Onze jongste won een grappige bril en een bellenblaas met het eendjes vissen, deze moesten uiteraard ook op de foto. 



 




Net als twee jaar geleden werkte ik de broekspijpen af met een dunne elastiek. De broek kruipt hierdoor af en toe naar omhoog. Maar dat speelse effect past perfect bij mijn kleine speelvogel.


2 opmerkingen:

  1. Hallo! Is dit het park waar dit weekend het Sprookjesbos doorgaat? Wij waren er vorig jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Neen, het is het park van het wivinaklooster in Dilbeek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen