maandag 15 augustus 2016

Just knot it

Mind The Whale kwam met een nieuw patroon op de markt "Just knot it". Een kleedje met pittige details die je op verschillende manier kan combineren. Ik waagde mij ook aan een exemplaar!


De beschrijving zegt het al: kies voor de juiste stoffen en je krijgt een verrassende effect. Niets is minder waar! Ik koos een effen stofje voor het bovenstukje en de achterkant  en combineerde dit met een bijpassend katoentje. De stoffen vond ik bij Maison DorĂ©e. Een geslaagde combinatie!


Een verlengd weekend betekent wat extra tijd dus ik besloot het jurkje te maken met MET paspel, MET geplooid voorpand en MET overlappende panden. Bescheiden durf ik te stellen dat dit jurkje volgens mij het mooiste is dat ik ooit gemaakt heb...


 
Het rugpand geeft twee optie: ofwel een open ruggetje voor warme dagen zoals vandaag ofwel een knopenpad.
 

Eigenlijk wou ik dit jurkje voor onze jongste telg maken, Tille  is drie en ik maakte maat 104. Helaas nog veel te groot dus ging Lonne met het kleedje aan de haal. Maar Tille krijgt zeker nog een herkansing volgende zomer!

 
 
 Er is trouwens een heuse wedstrijd aan dit nieuwe patroon gekoppeld! Naai deze maand nog een "Just knot it" jurkje, deel het op sociale media met de juiste hashtag en je maakt kans op 25m stof!




2 opmerkingen: