zondag 7 mei 2017

Judith dress

Kleedjes met open rug, daar heb ik een zwak voor! Dus toen Companie M met het gratis patroon van de  Judith Dress op de proppen kwam, sprong ik net als Tille een gat in de lucht!



Wanneer je met een patroon van Companie M werkt, weet je dat alles klopt, tot in detail. De plooien in de rok zijn minutieus uitgerekend tot op de millimeter en komen,  tot mijn verbazing,  perfect overeen met het bovenlijfje!
 


Geen rits, geen ingewikkeld knopenpad, enkel wat sierknoopjes op de rug. Dit kleedje zit dan ook heel snel in elkaar!



Ik had net iets te weinig stof om de rok volgens de voorgeschreven lengte te maken. Uit vrees dat het kleedje onzedig kort zou worden, werkte ik de onderkant af met paspel. Het stofje komt van Veritas, in hun stoffenhoekje vond ik paspel in exact dezelfde kleur.



En met het zonnetje van gisteren kon mijn model eindelijk haar kleedje showen en dit deed ze met zeer veel enthousiasme!


 
 
 

Dankjewel Companie M voor dit schitterende patroon!


2 opmerkingen:

  1. mooie en vrolijke versie, helemaal zomerproof en het staat haar beeldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig jurkje!
    Hier zijn de dochter en ik ook verliefd op het exemplaartje dat ik gemaakt heb :-), ik denk dat er nog wel eentje gaat volgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen