woensdag 3 mei 2017

Just Knot It ging mee op naaiweekend

Vorig weekend was het weer zover, het jaarlijkse naaiweekend met De Bezige Biezekes!  Vrijdagavond vertrokken we richting Kasterlee en brachten er twee creatieve dagen door in het boshuisje in 't groen. De locatie heeft ons hart gestolen: rustig, voorzien van alle comfort en ideaal voor kinderen (hoewel we deze bij manlief hadden gelaten).


Naaiweekend betekent veel tijd om aan één stuk door te naaien  (ook dit jaar weer tot in de vroeger uurtjes) en dus de ideale gelegenheid om complexere patronen uit de kast te halen. Ik koos voor de "just knot it" van Mind The Wale.  Vorige jaar maakte ik ook reeds een versie en deze viel hier bijzonder in de smaak. Een tweede kleedje mocht dus niet uit blijven.


 


Aangezien we wel wat tijd hadden, koos ik opnieuw voor het volledige pakket: paspel, overlappende panden en geplooid voorpand.


 

 
Ik ben helemaal verliefd op dit kleedje en nog meer op de dochter in het kleedje! Vooral de achterkant is helemaal mijn ding!
Fronsrokken zijn normaal gezien niet mijn ding maar om een onverklaarbare reden komt het bij dit patroon altijd goed!


 




Met een communie van ons nichtje in het verschiet werd dit de ideale feestoutfit!




Het naaien stond hier de laatste tijd wat op een lager pitje maar dankzij het meer dan geslaagde weekend zijn de naaikriebels helemaal terug!
Dankjewel mijn bezige biezekes!





8 opmerkingen:

  1. Een super mooi jurkje. Die gaat stralen op het nichtje haar feest!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ondanks een frisse 1ste mei wou ze toch dit kleedje aan doen!

      Verwijderen
  2. Je dochter staat er prachtig mee! Heerlijke!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig kleed, die knoop doet het. Mooie combinatie. Ik wou bijna dat ik een dochter had :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die knoop maakt het inderdaad helemaal af!

      Verwijderen