maandag 3 juli 2017

Juffencadeautjes

 Juf of meester zijn dat is een echte roeping! Daarom kruip ik bij elk einde van het schooljaar met plezier achter mijn naaimachine om een "juffencadeautje" te maken.


Dit keer een snel-klaar projectje, mijn weken waren immers goed gevuld aangezien ik zelf enkele weken "naai-juf" mocht spelen in ons cultureel centrum. Ik koos voor een toiletzakje (een projectje dat trouwens ook in de cursus aan bod kwam).



Zowel bij Tille als bij Lonne staan "de uiltjes" centraal in de klas. Bij Tille versieren grote uilen de ramen van de kleuterklas en bij Lonne is de uil hun klaspop. Vandaar een toiletzak met nog een restje van mijn uilenstofje.



Voor Lonne was het een speciaal jaar, het eerste leerjaar! Leren lezen, schrijven, rekenen...ze begon best wel wat onwennig aan haar lagere school avontuur maar dankzij een fantastische juf groeide haar zelfvertrouwen. Haar juf vond "de juiste snaar" zoals lentezoet het zo mooi verwoord. Dit gedichtje stak ik bij de toiletzak. Met traantjes in haar ogen nam ze afscheid van haar juf!

 

 De twee juffen van Jurre hebben geen gemakkelijk jaar achter de rug. De vaste viel immers in het begin van het schooljaar uit, waardoor 2 deeltijdse juffen onze Jurre door het 3de leerjaar moesten loodsen. Best ook een pittige opdracht want hij mistte uitdaging. Het werd wat zoeken maar met enkele differentiatietaken zoals een spreekbeurt geven, vond hij terug plezier in het naar school gaan. Ze noemen hem hun kleine professor en hij is nu vastberaden om later "professor" te worden. Met een restje canvas werden dus nog eens twee extra toiletzakjes gemaakt.

 
 
Dankzij een workshop van Femma vond ik plezier in het handletteren. Pinterest geeft tal van inspiratievoorbeelden die ik schaamteloos kopieer. Ik kan best nog wat oefening gebruiken en schreef dus 4x "Thank you".




Geen opmerkingen:

Een reactie posten