zaterdag 22 juli 2017

Pippa pants in de Provence

Met twee weken Provence in het vooruitzicht mocht de Pippa pants van Emma en Mona nog eens boven gehaald worden! Een luchtig zomers broekje, ideaal om te ravotten in bijna tropische temperaturen.

Ik maakte zowel een variant in tricot als in katoen. Bij de katoenen versie kreeg ik de zoom niet mooi gestikt, dus besloot ik deze eraf te knippen, zo werd het een eenvoudig speelshortje.
Het strepenstofje kocht ik tijdens ons naaiweekend bij de stoffenstraat. Ik maakte er al een kleedje uit (nog niet op de blog want veel te ruim gemaakt... dus ooit) en had nog net genoeg voor dit leuke shortje.




 



De versie in tricot blijft mijn favoriet, met de overlock zit dit shortje echt wel snel in elkaar! Ook hier werd een restje tricot verwerkt tot een shortje. Heerlijk, wanneer je uit een klein restje stof nog iets leuks kan maken.




 
Deze foto's zijn genomen aan het  vakantieverblijf van mijn schoonouders, Casa Mira. Voor de 15de keer reeds mogen wij hier genieten van de zalige rust, de krekels en de warme temperaturen.

1 opmerking:

  1. Wauuw heel mooi, van welke patroon/ boekje kom het groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen