zondag 6 augustus 2017

Vinktassen bij de vleet

Vandaag komt er een einde aan drie zalige weken verlof... We zijn opnieuw verwend geweest! Twee weken genoten van de Provençaalse zon, gevolgd door een weekje in eigen land gevuld met leuke activiteiten.




Vanaf morgen is het weer werken geblazen en dus werd mijn "werktas" opnieuw uit de kast gehaald.
Ik maakte de befaamde vink tas om in stijl naar het werk te gaan. Ik koos voor kurkleer aan de buitenkant. De tas  kan hierdoor wel tegen een stootje en vervoert dagelijks mijn laptop.






Wie mij een beetje kent, weet dat ik een zwak heb voor tassen. En nu ik ze zelf kan maken, is de verslaving alleen nog maar groter geworden. De vinktas blijft toch wel mijn favoriet, een tas voor elke gelegenheid en in alle mogelijke materialen te maken.
 





De linkse is gemaakt uit canvas en mag bijna wekelijks mee naar de naailes. Ik vond dit leuke stofje bij modecoupon in Sint-Niklaas.
De rechtse vinktas gaat mee naar het zwembad, het katoenen stofje met zwemmende dames kocht ik bij Veritas.



Mijn laatste vinktas is een combinatie van canvas en nepleer. Mijn jongste dochter is verzot op olifanten. De tast werd dus al snel haar eigendom, ze sleurt er al haar speelgoed in mee.







De kurklederen versie blijf toch favoriete vinktas dus eigenlijk zou ik blij moeten zijn dat ik deze morgen opnieuw mag meenemen ;-).

2 opmerkingen:

  1. mooie tassen!
    verstevig je het kurkleer of de voering voor dit soort tassen?
    Ik heb er zelf een stukje van ingeslagen, maar ik moet nog een patroonkeuze maken.

    BeantwoordenVerwijderen